lördag 23 augusti 2008

California Halibut, del 3

Byte av position och för min del oturligt nog även spösida på båten. Jag hade fram tills detta fått fiska på strömsidan och nu var det de andra snubbarnas tur. Eftersom strömmen var löjligt stark och fiskarna tog superförsiktigt hade jag oerhörda problem här. Detta var extra irriterande eftersom de på andra sidan båten formligen kastade upp fina fiskar under 10 hetsiga minuter. Här var dessutom fiskarna större med ett snitt kring 5-6 kilo. Min fjantflundra är den enda som fotograferades eftesom jag vid tillfället var så förbannad att jag inte ville förära de andra snubbarna med foton. Vi fiskade över en lerbotten på endast 4 meters djup och det som samlat fiskarna var en pytteliten lertröskel mitt på fladen.
När vi drivit av denna heta position och kom ut på lite djupare vatten (typ 10 meter) fick jag lite bättre kontroll på mitt bete och missade först något tungt som lämnade mig med en perfekt avklippt ansjovis. Snabbt som ögat skickade jag ner en ny och efter en riktigt kul fajt landade jag denna gråhaj.
Vy från position 3, de norska äckelfjällen har ersatts av skyskrapor. Känns rätt.

Inga kommentarer: